Skjermbilde 2015-05-21 09.33.57Begynnerkurs,  Klassisk Massasje av nakke, skulder og rygg

Dato: 10. – 12.mai  ( 2,5 dag) 2024
Kursavgift: kr 3950,-
Tid fredag d. 19.:  kl. 17 – 21
Øvrige tider lørdag kl. 09 – 17 og søndag: Kl. 09 – 17

Depositum ved påmelding kr 1000,-
Sted: Sirius Naturterapeutisk skole, Kvalamarken 6,  Haugesund

Målgruppe Kurset passer som faglig supplement til alle terapeuter, men kan også være et flott begynnerkurs for alle som har lyst til å vite mer om massasje. Kurset gir en innføring i bruk av triggerpunkter i forbindelse med massasje., og kurset  inneholder en introduksjon til bruk av eteriske oljer til massasje og bad.
For den som er på let etter et massasjekurs til hjemmebruk, så er dette tingenJ Kurset er åpent for alle.

Innhold På kurset vil dere lære de mest grunnleggende massasjestrøk og massasjegrep innen klassisk massasje. Det vil bli undervist i bruk av eteriske oljer, massasjeteknikker og utstrekning-teknikker samt arbeidsbevegelser og arbeidsstillinger som anvendes i utøvelsen av massasje.
kurset gir en innføring om det vaskulære systemet, nervesystemet samt til kroppens muskler, bindevev og ligamenter. Kurset inneholder også innføring i behandling med triggerpunkter, en «smertebehandling uten nåler». Informasjon om kontraindikasjoner, dvs hva tid man ikke skal gi massasje inngår også i kurset.
Dersom dette lille massasjekurset gir mersmak, er det mulig å fortsette på «det store» massasjekurset vårt: Klassisk massasje høsten 2023. Med gjennomført det lille massasjekurset, gis  kr 1000,- i rabatt ved påmelding klassisk massasje. Kurset tilbys hver høst

Faglærer Kärstin Trygg. Aromaterapeut og Naturmedisinsk Muskelterapeut fra SiriusKarstin

Faglærer på Sirius siden 2010 www.tryggterapi.no

For mer informasjon, se www.sirius-skole.no