Trykk her for påmelding

Klassisk Massasje (2 x 4 dager):

Inngår i utdanningen til Naturmedisinsk Muskelterapeut – NNH godkjent

Del 1: 12. – 15. september 2024
Del 2: 17. – 20. oktober 2024

Repetisjon og veiledning 18. november
Praktisk prøve 20. november
Tider: Alle dager kl 09 – 17.
Sted: Sirius Naturterapeutisk skole, Kvalamarken 6, Haugesund

Dette er kurs i Klassisk massasje, bygger på den tradisjonelle «Svenske massasjen» og er en dyp manipulering av kroppens bløte vev som muskler, bindevev og fascier.  Klassisk massasje kan gis som  både forebyggende – og terapeutisk behandling  for  å normalisere og forbedre funksjoner i stive og støle muskler.

Massasje virker avstressende og avslappende, idet blant annet hormoner som oxytocin frigjøres – som igjen er medvirkende til å dempe angst. En god massasje gir alminnelig avspenning, forbedrer immunsystemet, senker blodtrykket og øker næringsopptaket, minsker produksjonen av stresshormoner, er medisinreduserende og øker generell livsglede.

På kurset  undervises også i Bindevevemassasje som er utviklet fra klassisk massasje. Bindevevemassasje er en metode som innebærer tøyning med varierende teknikker og strøk av bindevevet i huden som igjen påvirker de autonome nervetrådene i hudområdene fortrinnsvis på bekken, rygg og bolen. Refleksmekanismene refereres til ”den cutivicerale refleks”.

På kurset lærer du å gi massasje med olje, det blir undervist i klassiske grunnleggende massasje- former – og arbeidsteknikker som brukes ved oljemassasje. Det undervises i massasjegrep, massasjeteknikker, og utstrekningsteknikker.
Du vil lære å gi en avslappende kroppsmassasje helt fra tåspissene til hårrøttene, inkludert ansikts massasje. Samlet vil du etter kurset, kunne gi hele kroppen, inklusiv armer, ben, ansikt, hender og føtter en helt spesiell fornemmelse av dyp avslapning.

Kurset er et basiskurs i utdanningen til Naturmedisinsk Muskelterapeut. Kan med fordel kombineres med nesten enhver terapiform

Ved bestått, gis Diplom og kursbevis. Max 10 % fravær
Dersom kurset skal godkjennes opp mot NNH, skal det gjøres 12 enkle studentbehandlinger på klienter hjemme. Grundig veiledning og enkle «protokoller» , samme test-klient kan anvendes opp til 3 behandlinger.

Påmelding / spørsmål til post@sirius-skole.no, tlf 97171616

Påmeldingen er bindende og gjelder for Del 1 og Del 2
Kursavgift pr. del kr 5950,- Kan ved avtale deles opp.
Veiledning og praktisk prøve kr 3100,-
Depositum ved påmelding kr 2000,- Refunderes ved Del 2

Faglærer: Lillian Steinsvik, Naturmedisinsk Muskelterapeut.
Lærer på Sirius siden 209.

Trykk her for påmelding