Trykk her for påmelding

Behandling av ansikt, kjeve og hals,
Obs ny dato!

Kurset er et begynnerkurs, og er åpent for alle:-)
Dato: 19. – 21. april 2024

Mange har spenninger i ansiktet, øyenhuler, tinningen , pannen og kjeven. Noen har spenningshodepine eller spenninger i kjeveleddet  / skjære tenner / «bite» ting i seg som oftest stammer fra M. masseter, den store tyggemuskel.
Den store halsmuskel M. platysma er også en del av ansiktsmuskulaturen og strekker ansiktshuden ned, så ansiktet kan se trett og trist ut. Den trekker også under haken, så den fremhever dobbelthake og «kalkun» hals.

Det er mange lymfeganger i ansiktet, som frakter lymfe og avfallsstoffer vekk. Det undervises en blid og svakt pulserende ansiktsmassasje som drenerer overskuddsvæske og vitaliserer samt oppløfter hele ansiktet –  samtidig med en dyp avstressende og avslappende effekt.
En blid ansiktsmassasje virker stimulerende på nervesystemet,/frigjør oxytocin og gir opplevelse av velbehag, tilfredshet og psykisk velvære

I kurset inngår en 4 trinns Mini- Ansikts-løfting:-)

Ved å styrke musklene i huden kan man hindre ansikt og hals i å bli slapt. Ved å stimulere og massere bindevev og muskulatur, vil blodsirkulasjonen til hals og ansikt øke, avhjelpe poser under øynene og huden gis farge, glød og tonus. På kurset læres viktige meridianer og triggerpunkter for aktivering av musklene i ansikt, kjeve  og hals.

Effekten av behandling på ansikt, kjeve og hals
Dypt avslappende og stressreduserende
Vitaliserende og forfriskende
Oppløfter hele ansiktet, gir glød og fremmer kommunikasjonen
Lindrer hodepine, migrene og smerter i kjeven og ansiktet
Avslapning og avspenning av ansikt, hals og nakke
Oppløfter og strammer opp halsen, minsker dobbelthake

Kom på kurs:-)
Tilby klientene dine en herlig velværebehandling, gi dem et friskt og oppløftet ansikt 🙂
Tider: Fredag kl. 17 – 21. Lørdag kl. 09 – 17, Søndag kl. 09 – 16
Kursavgift kr. 3950,-
Diplom og kursbevis ( max 10 % fravær)

Sted:
Sirius Naturterapeutisk skole, Kvalamarken 6, Haugesund
post@sirius-skole.no

Tlf 9717161

Faglærer: Ann Elin Helgøy, KST –  Naturmedisinsk Muskelterapeut.
Lærer på Sirius siden 2009.

Trykk her for påmelding