Videregående Kurs

KST utdanningen på Sirius er NNH – godkjent.
Det betyr at studiet er kvalitetssikret både hva faglig innhold og gjennomføring angår.

Utdanningen er bygget på Osteopati etter Alain Gehin og på seriøse kilder fra KST.  Det har vært undervist i KST på Sirius siden 1999,  vi har utviklet stor faglig kompetanse og har særdeles dyktige faglærere.  Vi er stolte over å kunne tilby en fullverdig terapeut-utdannelse i KST – som den eneste i Norge.
Studiet er samlet  på 384 timer – landets største KST utdanning.

Det faglige innholdet i KST-utdanningen:
– KST I – III, 12 dager
– KST IV – VI, 12 dager
– ALFA KST, 4 dager
– KST til barn, 4 dager
– KST hjerne og sirkulasjon, 8 dager
– Organ / Visceral Release, 8 dager

Man kan melde seg på med et kurs om gangen, og økonomisk er det  mulig med individuelle avdragsordninger.
Skal du lykkes som terapeut i dag, er det viktig med en fullverdig Terapeutisk utdanning og medlemskap i en bransjeforening eller organisasjon. Som fullverdig terapeutmedlem i NNH, får du blant annet en god forsikring.

Det å ha en verktøykasse med ulike innfallsvinkler for behandling, er for tiden ganske vanlig, så her kan du komme å delta, om du er Soneterapeut, Aromaterapeut, Refleksolog, Healer, Massør eller driver med noe helt annet.

Det første og mest grunnleggende kurset i KST – utdanningen er KST I – III.
Kurset tilbys fast hver vår, det strekker seg  over 3 x 4 dager samt oppsamling & repetisjon. Har man gjennomført og godkjent dette kurset, er døren åpen til samtlige kurs i utdanningen til Naturmedisinsk Muskelterapi og til de videregående kurs i KST -utdanningen.

Se info i hovedmenyen under KURS MT.

Velkommen som student på Sirius!