KST Introduksjons- seminar lørdag d. 5. mai
Tid: 12 – 16

Kursavgift: kr 400,-
Sted: Sirius Naturterapeutisk skole

Sirius har, som eneste skole i Norge, fått NNH – godkjent KST utdanningen. Det betyr at tar du en KST utdannelse her, har du en medlemsorganisasjon i ryggen. Det betyr at du kan tas opp som fullverdig terapeut – medlem i NNH.

En alternativ utdanning i KST består av en rekke kurs som skal gjennomføres, student-journaler skal godkjennes samt 3 obligatoriske fag: Grunnmedisin , Naturmedisinsk grunnutdanning og VEKSfag som skal bestås.

Er du nysgjerrig og vil prøve hva KST er ? Da er et Introduksjons- kurs midt i blinken.
Intro-kurset er en kjekk og nyttig innføring / hva er KST ? og hvordan virker dette ?

Dere vil høre om:
.  Kranio-sakral-systemet, dvs kraniet, ryggraden og korsbeinet / sacrum.
–  hjernehinnene og den hjernevæsken som flyter /pumper opp- ned i neuralrøret med en helt spesiell rytme.
–  muskelgrupper som ligger rundt kraniet, langs ryggraden og rundt bekkenet,
–  enkle teknikker for å avspenne og smertelindre ryggsøylen
–  “mirakelmuskelen” Psoas
– Nervus vagus, X hjernenerve, og hvor viktig det er å få avspent denne, både fysisk og psykisk
– merke & lytte med hendene  til denne rytmen som kalles den kranielle rytmen /KST- rytmen.

KST er en mild, men dyp behandlingsform – gir nyttig faglig supplement til enhver  annen terapiform.
De av dere som velger å gå videre på KST I – III høsten 2024, får rabatt i kursavgiften kr 500,-

KST I – III er selve Grunnkurset i KST – utdanningen, og er på til sammen 112 timer. Kurset er også en del av utdanningen til Muskelterapeut – NNH godkjent. Så her kan du begynne 2 ulike NNH – godkjente utdannelser. Alfa KST, 1
KST I:  8. – 11. august 2024
KST II: 19. – 22. september