lockfoot kurs

Grunnkurs i Lock- Foot behandling[/dt_sc_box

Dato Del 1:  3. – 5. mai  2024
Tid: Dag 1: kl 10 – 17 , øvrige dager 09 -17.00, hver dag. Kursavgift kr 4650, – inkludert kompendium
Ved påmelding depositum , kr 1000,-
Kurset er et begynnerkurs, åpent for alle.

Kurset er godkjent som faglig oppdatering hos NNH, 10% til medlemmer MNNH

Lock- Foot syndromet ble oppdaget av tannlege Kjell Bjørner som så sammenhengen mellom skjevhet i kjeven og låsning i foten. Låsningen ligger i mellomfotsknoklene i foten, og medfører en skjevhet som forplanter seg opp i resten av kroppen.  Lock-foot er slik man forstår det, en medfødt feilstilling i mellomfots-beinet.  Undersøkelser har vist at så mange som hele 94% av den norske befolkning kan ha en lock-foot enten i en fot eller begge føtter. Lock-foot vil ofte gi  en rotasjon i hoften og derav ulik benlengde med derav belastninger i ledd som ankel, kne og hofte. Et rotert bekken samt en høydeforskjell i hoften, kan også slå ut som en skjevhet i første nakkevirvel og videre til problem i kjeveleddet.

Lock-foot er altså en feilstilling /ortopedisk dysfunksjon i beinet, som skaper en naturlig skjevhet og rotasjon i hele kroppen. Skjevheten begynner i foten og forplanter seg videre opp over i kroppen.Lock Foot, amedisin
Selve behandlingen går ut på en grunnleggende og enkel måte å rette opp i kroppen. Ved å eliminere låsningene i føttene, rette opp i korsben/haleben og avbalansere muskler og meridianbaner, bringes kroppen i balanse på en enkel og smertefri måte.

Det er en rekke problemstillinger som påvirkes av lock-foot pga skjevheten denne lager i kroppen. Blant annet alle ensidige smerter, for eksempel en vond skulder, et vondt kne osv.    Kroppen kompenserer for å holde en optimal balanse.
Noen av problemene som gjerne har tilknytning til LockFoot:

• Kne – og hofteproblemer
  • Fotproblemer (feks at en til stadighet vrikker ankelen)
  • Vondt i ryggen/korsryggen
  • Skulder – og nakkesmerter
  • Generelle muskelsmerter
  • Ansiktssmerter
  • Kjevesmerter (kjeve – og bitt problemer)
  • Frosen shoulder
  • Tennis albue
  • Runners heel
  • Tverrplattfot
  • Hodepine/migrene
  • Bekkenløsning
  • ADHD/konsentrasjonsvansker
  • Samsyn
  • Lese- og skrivevansker
  • Fertilitets problem/hormonell ubalanse
  • Fordøyelsesproblematikk
  • Lekk tarm

Lock Foot behandling er en enkel og helt ufarlig behandling

Undervisning:

I kurset undervises i grunnleggende, enkle og sikre teknikker til å løsne opp i fotens ledd og muskler slik at begge bein blir like lange. Det gis også grunnleggende undervisning i å rette opp i halebenet samt å løsne muskulatur i korsryggen.
På kurset undervises det i teori i forhold til lock-foot, både årsak og virkning, det blir undervist i hvilke muskler som er involvert ved lock-foot og hvordan jobbe med disse samt en lett innføring i de aktuelle meridianbaner ohvordan jobbe med de i forhold til lock-foot.

Forutsetning: Dette er et begynnerkurs, så ingen forutsetning. Er du interessert i Naturterapi, er dette et praktisk manualterapeutisk kurs å begynne. Kurset kan også passe sammen med enhver terapiform, så er du terapeut, kan dette være et supplement og faglig oppdatering av din nåværende praksis.

Dato: 3. – 5. mai 2024
Tid: Dag 1: kl 10 – 17, øvrige dager kl 09 -17.00
Kursavgift: kr 4650,- inkludert kompendium
Depositum kr 1000,- ved påmelding