Helsemassasje / Klassisk Massasje

2 x 4 dager(64 timer)

Kurset kan tas som selvstendig kurs.
Massasjekurset er obligatorisk i utdanningen til Muskelterapeut, som er NNH-godkjent
Ingen forutsetning; kurset er åpent for alle. Godkjent som faglig oppdatering hos NNH, 10 % rabatt til medlemmer.

Del 1: d. 14. – 17. september 2017   massasje, 7.mai
Del 2: d. 12. – 15. oktober

Veiledning: d.13. november
Praktisk prøve / Diplom  d. 14. november

Tider: Alle dager kl 09 – 17.
Sted: Sirius Naturterapeutisk skole, Kvalamarken 5, Haugesund

Helsemassasje er utviklet fra Klassisk massasje og er en manipulasjon av kroppens mykvev, muskler og bindevev, med den hensikt å normalisere deres funksjoner.Massasje virker avslappende, blod- og lymfesirkulasjon øker. Det frigis avslappende hormoner som oxytocin som kan være medvirkende til å senke angst, høyne smerteterskel, forbedre immunsystemet, senke blodtrykket og øke næringsopptaket.

Nyere forskning viser at massasje er angstdempende/ medisinreduserende samt reduserer musklenes spenning/gir økt avspenning, bedrer konsentrasjon, minsker produksjonen av stresshormoner og øker generell livsglede. I kurset ligger Bindevevsmassasje som er utviklet fra Klassisk massasje og er en metode som innebærer tøyning av bindevevet i huden som igjen påvirker de autonome nervetrådene i hudområdene fortrinnsvis på bekken, rygg og bolen. Dette har videre positiv innvirkning på blodsirkulasjon til de indre organer og deres funksjoner. Refleksmekanismene refereres til” den cutivicerale refleks”.

Du lærer å jobbe med nervesystemet inkl. bindevevet som ligger mellom huden og musklene med varierende teknikker og strøk. På kurset lærer du å gi massasje med olje. Det blir undervist i klassiske grunnleggende massasje- former – og arbeidsteknikker som brukes ved oljemassasje. Du vil lære å gi en avslappende kroppsmassasje helt fra tåspissene til hårrøttene, hvor du vil kunne gi hele kroppen, inklusiv armer, ben, ansikt, hender og føtter en helt spesiell fornemmelse av dyp avslapning.

Ved bestått, gis Diplom og kursbevis.

Påmelding / spørsmål til post@sirius-skole.no

Påmeldingen er bindende og gjelder for Del1 og Del 2

Kursavgift pr. del kr 5290,-

Veiledning og praktisk prøve kr 2600,-