Kurs i korrigering av ATLAS – 3 , 5  DAGER

Dato: 14. – 17. november 2024
Kursavgift: kr 4950,-

Kurset retter seg mot noe øvede terapeuter. Viste du at atlas, 1. cervikalvirvel, er feilstilt hos nesten alle, og at dette kan medføre en rekke fysiske og psykiske plager?

Vi tilbyr et intensivt og lærerikt 3,5 dagers kurs, der du lærer å teste en feilstilt Atlas og ikke minst – du får hele 4 forskjellige metoder til å korrigere en feilstilt Atlas med det beste verktøyet som finnes – dine egne hender! Hver metode har sine fordeler alt etter type feilstilling og symptomer.

De manuelle teknikkene du lærer er meget varsomme og effektive. De kan utføres på alle, fra nyfødte til gamle. Barn som sliter med kolikk eller KISS-KID syndrom har som regel en feilstilling i Atlas. Vår Atlas justering bygger på KST og Osteopatiske teknikker fra seriøse kilder. Behandlingen er lett og energetisk

På kurset vil du få en grundig innføring i hvilke fysiske og psykiske plager en feilstilling i Altas kan medføre, og den anatomiske sammenhengen. Samt vil du få en dyp forståelse av hvor viktig muskelgruppen, de sub-occipitale muskler, som befinner seg mellom Atlas og Kraniet er, og ikke minst hvor stor innvirkning disse musklene har på kroppens positur.

Atlas kan være feilstilt på ulike måter: den kan være dreiet, sideforskjøvet, tiltet eller ha en kombinasjon av disse.

Kurset er åpent for alle, ingen spesielle forkunnskaper kreves. Passer for alle typer terapeuter som ønsker et ekstra verktøy i kassen sin.

For dem med KST I – III fra Sirius, Stanley Rosenberg eller grunnleggende KST fra en annen skole, vil kurset også være særdeles nyttig. Det undervises i å rette en atlas som er dreiet, og også en Atlas som er sideforskjøvet eller tiltet. En sideforskjøvet og en tiltet Atlas gir et trykk på hjernestammen, noe som gir organismen en stor fysisk og psykisk belastning, og mange plagsomme symptomer og tilstander. På kurset vil du både lære å teste og behandle en sideforskjøvet Atlas, samt behandle en Atlas som er tiltet fremover eller bakover. Du vil også lære en fantastisk myofascia-relase teknikk på de sub-occipitale musklene som rett og slett gjør underverker for nakken.

DATO: 14. – 17. november 2024
Tider: Torsdag d. 14. november kl 17 – 21
Fredag, lørdag  kl 09 – 17, og  søndag kl 09 – 16

Sted: Sirius, Haugesund