Massasje av nakke, skulder og rygg

Dato: 15. – 17. juli
Kursavgift: kr 3950,-
Tid: 09 – 17 hver dag
Sted: Sirius Naturterapeutisk skole, Kvalamarken 5, Haugesund

Målgruppe
Kurset passer som faglig supplement til alle terapeuter, men kan også være et flott begynnerkurs for alle som har lyst til å vite mer om massasje. For den som er på let etter et massasjekurs til hjemmebruk, så er dette tingen.  Kurset er åpent for alle. Kurset gir  også faglig kompetanse til  å delta på behandlerkurs på Sirius, som for eksempel  «Meridian – og energiteknikker», «behandling av nakke,  skuldre og armer» og «behandling av rygg, bekken og ben» som alle inngår i utdanningen til Muskelterapeut (NNH-godkjent).

Innhold    Massasje, Shutter
På kurset vil dere lære de mest grunnleggende massasjestrøk og massasjegrep innen klassisk massasje. Det vil bli undervist i bruk av eteriske oljer, massasjeteknikker og utstrekningsteknikker samt arbeidsbevegelser og arbeidsstillinger som anvendes i utøvelsen av massasje.
kurset gir en innføring om det vaskulære systemet, nervesystemet samt til kroppens muskler, bindevev og ligamenter. Kurset inneholder også innføring i behandling med triggerpunkter, en «smertebehandling uten nåler». Informasjon om kontraindikasjoner, dvs hva tid man ikke skal gi massasje inngår også i kurset.

Påmelding: post@sirius-skole.no
Ring gjerne for informasjon, telefon 97171616

Kursavgift kr 3950,-
Ved påmelding depositum kr 1000,-
Når depositum er betalt, blir man registrert deltaker.

Faglærer Kärstin Trygg.
Aromaterapeut og Naturmedisinsk Muskelterapeut fra Sirius

Faglærer på Sirius siden 2010   Karstin
www.tryggterapi.no