Sirius Naturterapeutisk Skole
Haugesund

Introduksjonsseminar

Studere moderne kinesiologi?

Sirius tilbyr fra høsten 2014 innføringsmoduler i moderne kinesiologi: Neuro-training, og arrangerer i den forbindelse introduksjonsseminar til faget:

Tid: Torsdag 10. april

Klokkeslett: 17-20

Sted: Sirius, Kvalamarken 5

Underviser: Kjersti Mosvold, Kristiansand Kinesiologi

Gratis

Dette er et tilbud både til deg som ønsker å starte eller snuse på et utdanningsløp

mot å bli profesjonell kinesiolog og til deg som allerede er terapeut og ønsker å benytte deg av kinesiologiens metode og muskelmonitoring (muskelsjekk) i en allerede etablert praksis. Det er også mulig å ta disse modulene om du ønsker en innføring i kinesiologi eller ha et verktøy for å hjelpe familie og venner til bedre helse og livskvalitet.

Neuro-training er et konsept for helhetlig helse og livskvalitet, utviklet av Andrew Verity. Konseptet bygger på systemer som Applied Kinesiology, Touch for Health, Three in one consepts og er derfor en videreutvikling av kinesiologien. Kinesiologien har etterhvert

evnet å integrere erfaringer fra ulike modeller: fra østens meridiansystem til vestlig adferdsterapi og nevrologi. Metoden i neuro-training er fleksibel i forhold til ny kunnskap og erfaringer og bruker muskelmonitoring som kommunikasjons og navigeringsverktøy.

På introduksjonsseminaret vil du få innføring i hva kinesiologi og neuro-training er, demonstrasjon av muskelmonitoring og innsyn i hvordan du kan bruke kinesiologien i din arbeidspraksis. For deg som ønsker å begynne på et løp mot å bli profesjonell kinesiolog, vil det bli gitt informasjon om ulike utdanningsmuligheter i Norge og utlandet.

Begynnermodulene i neuro-training er en obligatorisk del av DNKFs (Den Norske Kinesiologi Forenings) utdanningsmodell og gir mulighet for å ta videregående moduler  flere steder i Norge og utlandet. Utdanningen gir etterhvert også rett til registrering i brønnøysundregistrene og påfølgende momsfritak.

Påmelding til Introduksjonsseminaret: post@sirius-skole.no

Les mer om begynnermodulene i neuro-training på Sirius sin hjemmeside: Kinesiologi

www.sirius-skole.no